Spojme sa pre dobrú vec


Mestské komunikácie Brezno

 

Mestské zastupiteľstvo v roku 2007 schválilo uznesením opravu mestských komunikácií formou PPP.

 

Dôvody využitia PPP:

  • v relatívne krátkom čase je možné realizovať väčší rozsah obnovy cestnej siete bez vysokého jednorazového finančného zaťaženia vlastného rozpočtu,
  • rovnomerné a naplánované zaťaženie verejného rozpočtu,
  • aplikácia najmodernejších postupov a technológií bez rizík, zodpovednosť za zrealizované dielo je na strane zhotoviteľa počas celého trvania projektu,
  • jednorazovou obnovou cestného majetku sa znižujú náklady na bežnú údržbu.

Partneri - Mesto Brezno a EUROVIA-Cesty, a.s., člen skupiny VINCI

Forma PPP - BFM (Build-Finance-Operate/Postav-Financuj-Prevádzkuj), Zmluvné PPP

Hodnota - 1,424 mil. Eur (celkové náklady na výstavbu, financovanie, stavebnú údržbu do roku 2014)

Dĺžka projektu - Príprava a výstavba projektu v rokoch 2008-2009. Zmluva podpísaná na 5 rokov, doba výstavby 3 mesiace.

Stav projektu - Výstavba ukončená v roku 2009, projekt v prevádzke.

Financovanie - Súkromný partner zabezpečil 100% financovania (vlastné zdroje).

Rozdelenie rizík - Riziko výstavby a riziko dostupnosti kompletne prenesené na súkromného partnera.

 

Platobný mechanizmus - Založený na dostupnosti, pri ktorom súkromný partner získava pevné mesačné platby bez ohľadu na objem dopravy. Po dobu odstraňovania prípadných nedostatkov (reklamácií) sú platby pozastavené. Súkromný partner je preto motivovaný

k okamžitému zásahu a zabezpečeniu dostupnosti.

 

PPP zmluva - Zhotoviteľ zodpovedá za to, že predmet zmluvy bude mať dohodnuté vlastnosti po dobu splácania celého diela.

Splátky sú fixné celú dobu platnosti zmluvy v mesačných intervaloch. Verejný partner môže kedykoľvek splatiť celú

čiastku bez zmeny zodpovednosti súkromného partnera zadostupnosť.

 

Implementácia projektu a jeho výsledky - Stavebné práce pozostávali z kompletnej opravy 9 ulíc vrátane chodníkov v celkovej výmere 22 500 m2.

 

Rekonštrukcia ciest obsahovala:

  • odstránenie asfaltovej vrstvy frézovaním,
  • pokládku vyrovnávacej vrstvy,
  • výmenu obrubníkov,
  • výškovú úpravu uličných vpustí a šácht – výmena za nové,
  • pokládku obrusnej vrstvy,
  • vybúranie chodníkov z liateho asfaltu,
  • nové podložie pod zámkovú dlažbu,
  • výmenu parkových obrubníkov,
  • pokládku zámkovej dlažby.

Zmluvný termín realizácie bol dodržaný a rozpočtový náklad z dôvodu naviac prác oproti pôvodnému projektu vyvolaných verejným partnerom predstavoval zvýšenie zmluvnej ceny o 5%.